10°
Warszawa

OTRĘBY pszenne -składnik zdrowej diety

Otręby pszenne sprawdzą się idealnie jako składnik słodkich i słonych dań. Można je dodawać do sałatek, surówek, zup, czy placków ziemniaczanych co oczywiście znacząco podniesie wartości odżywcze posiłku. a co istotne – również do deserów.
Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem kulinarnym jest dodawanie otrębów pszennych do kotletów mięsnych, tzn. wykorzystywania ich w celu zrobienia panierki.

Wpływ otrębów pszennych na szeroko pojmowane zdrowie można zauważyć przy systematycznym wprowadzaniu tego produktu do codziennej diety.

Ze względu na dużą zawartość błonnika, a także niewielką ilość przyswajanych cukrów, otręby pszenne w znaczącym stopniu aktywizują metabolizm.

Ponadto, wspomagają układ nerwowy poprzez zwiększanie koncentracji i zwalczanie stresu. Znajduje się w nich wysoka zawartość żelaza, magnezu, cynku, miedzi, potasu oraz jodu. Poniżej przedstawiamy Wam tabelę wartości odżywczych naszego produktu.
NA ZDROWIE!

OTRĘBY PSZENNE
Wartość energetyczna w 100g produktu: 185 kcal
Tłuszcz: 4,6g
*kwasy tłuszczowe nasycone 0,8g
Węglowodany: 62g
*cukry: 2,4g
Błonnik pokarmowy: 42,4g
Białko: 16g
Sól: <0,1g

Otręby jest to produkt powstały z przemiału zbóż (pszenicy, owsa, żyta lub ryżu) a także z przemiału gryki. W skład otrąb zbożowych wchodzi w głównej mierze zewnętrzna warstwa ziarna, to jest warstwa owocowo nasienna.Otręby zawierają dużą ilość błonnika, witamin i makro- oraz mikroelementów. Przyczyniają się do sprawniejszego funkcjonowania układu pokarmowego.